BloggBli kjent medBli kjent med vår innholdsprodusent Mari!
Bli kjent med

Bli kjent med vår innholdsprodusent Mari!

Møt Mari, vår nye innholdsprodusent fra Haugesund. I 2024 ble hun ferdigutdannet innen markedsføring og innholdsproduksjon, og nå har hun landet sin første jobb hos Lomundal!

Bli kjent med vår innholdsprodusent Mari!
Ingrid Jakhelln

27. august 2024

  • icon
  • icon
  • icon
  • icon

Mari er 24 år gammel og kommer fra Haugesund. I 2020 startet hun på bachelorgraden sin innen markedsføringsledelse på Kristiania i Bergen. Under studiet hadde hun innholdsproduksjon som et valgfag, og falt for det.

– Jeg merket at jeg trivdes best med å jobbe litt mer praktisk og kreativt, så interessen for innholdsproduksjon begynte å blomstre.

Etter bacheloren valgte Mari å studere ett år videre for å fordype seg mer i en retning. Siden hun hadde trivdes så godt med det kreative aspektet av markedsføring valgte hun å gå videre med en ettårig fagskoleutdanning innen innholdsproduksjon her i Oslo. Det er hun veldig glad for.

– Det året var utrolig lærerikt, og jeg fikk utfordret meg mye rundt å tenke nytt, prøve og feile. Jeg er veldig fornøyd med kombinasjonen av utdanning jeg har nå. Man trenger forståelse for hvordan man henter inn innsikt og analyse, som jeg fikk under bacheloren, for å kunne utforme god kommunikasjon og innhold.

Mari flyttet i hovedsak til Oslo grunnet studie, men hun har alltid hatt lyst til det. Hun forteller at hun har reist til Oslo mange ganger før hun flyttet hit, og har alltid trivdes i byen.

– Storbylivet passer meg godt, jeg liker at det er stort, mye mennesker og travelt. Det gir meg mye mer inspirasjon og motivasjon i hverdagen, noe jeg ser på som viktig innen yrket mitt. Også er det selvfølgelig et pluss at det er bedre vær her enn hjemme på Vestlandet.

Baderom med møblement i beige, fliser i naturstein og malte flater i matchende farge, utført av Lomundal.

Hva syns du er spennende med markedsføring? Hvorfor valgte du den retningen?

Det var egentlig litt tilfeldig at det ble markedsføring. Da jeg søkte studie hadde corona-pandemien akkurat startet, og det var ikke mye som skjedde. Dagene gikk mye i nettshopping og se på inspirasjon på nett, og i den perioden føler jeg at jeg ble mer bevisst på reklame og innhold og hvordan det påvirket meg som forbruker. Det var vel slik jeg kom inn på tanken om at markedsføring kunne være gøy å jobbe med i fremtiden – å forstå menneskers ønsker og behov som de kanskje ikke er bevisst over selv engang, og oppfylle disse på en effektiv måte. Jeg syns også det er interessant å jobbe med å tilrettelegge kommunikasjon til ulike typer mennesker. Hva som funker for noen, funker ikke for alle.

Hvorfor ønsket du å søke jobb hos Lomundal?

Jeg har alltid hatt interesse for oppussing, og jeg har brukt mye av fritiden på å se på oppussingsprogrammer helt fra siden jeg var liten med moren min. Det er egentlig en bransje som jeg alltid har tenkt var interessant, og da jeg så at Lomundal søkte etter en innholdsprodusent så måtte jeg bare søke på stillingen. Ingen er vel bedre enn å jobbe med noe man selv har interesse for. Jeg fikk også et godt inntrykk av bedriften bare ved å se på sosiale medier og nettsiden – de virket profesjonelle, hyggelige og imøtekommende ut. Jeg syns også det var gøy at de satser såpass mye på markedsføring og innholdsproduksjon. Det viser at de er en bedrift som ønsker å holde seg relevant og i takt med tiden og trender, noe som også er aktuelt for meg som innholdsprodusent.

Hva er inntrykket ditt så langt av arbeidsplassen? Er det noe som har overrasket deg?

Selv om alle har sine egne prosjekter og dagene ser ulike ut, så det et veldig sosialt og inkluderende miljø på kontoret. Alle ønsker å dele kunnskap og spille hverandre gode. Det er inspirerende. Jeg har fått god innføring i prosessen, og har blitt tatt med ut på ulike befaringer og prosjekter. Det har vært lærerikt! Jeg gleder meg veldig til å jobbe her videre, og bli kjent med gjengen.

Hva er dine ønsker for stillingen du har startet i?

Jeg ønsker å fortsette med gode arbeidet som allerede er lagt ned i innholdsproduksjon. Og selvfølgelig bidra til at Lomundal får en enda sterkere tilstedeværelse på ulike plattformer gjennom inspirerende og kreativt innhold!

Bli kjent med oss

Bli bedre kjent med ansiktene bak prosjektene!

Møt menneskene her
?>

Lignende artikler